انواع چاپ لیبل میوه

انواع چاپ لیبل میوه را بشناسید. چاپ لیبل میوه و یا همان چاپ برچسب‌ انگشتی به صورت برچسب‌های بسیار ظریفی هستند که بر روی میوه و سبزیجات چسبانده می‌شوند. از نظر طراحی، شکل و نوع کارکرد لیبل میوه، متفاوت با سایر لیبل‌ها هستند. برای چاپ لیبل میوه از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام از آنها با کمک دستگاه‌های خاصی به اجرا در می‌آید. انواع چاپ لیبل میوه دارای مزایا و معایبی هستند که مشتریان بنا به نوع نیاز، بودجه و زمانی که در نظر دارند، روش مناسبی را انتخاب می‌کنند.

در ادامه می‌خواهیم به شما انواع روش چاپ لیبل میوه را توضیح دهیم تا ضمن آشنایی بیشتر با آنها بتوانید نوع چاپ متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. امیدواریم بتوانیم در ادامه مطلب تمامی مطالب را بیان کرده و به بسیاری از سوالات شما پاسخ دهیم.

معرفی انواع لیبل میوه

قبل از آنکه بخواهیم در مورد انواع چاپ لیبل به شما مطالبی بیان کنیم، بهتر است که شما با چاپ لیبل میوه آشنایی ابتدایی پیدا کنید. لیبل‌های میوه که به لیبل بند انگشتی‌ معروف هستند، برای ارائه دادن اطلاعات مهم در ارتباط با نحوه تولید و پرورش میوه به مشتریان استفاده می‌شوند.

لیبل میوه معمولاً از سه جنس کاغذی، پی‌وی‌سی و متالایز ساخته می‌شود که در حالت کلی دارای یک بخش زیرین و یک بخش رویی است. بنا به نوع استفاده و شرایط نگهداری و مدت زمان حمل،  از لیبل‌های مختلفی برای میوه و سبزیجات استفاده می‌شود.

تاجران میوه باید در زمینه شرایط نگهداری و حمل میوه اطلاعات کاملی داشته باشند تا لیبل متناسب با آن را تهیه کنند. لیبل‌های تهیه شده باید دوام خوبی در برابر رطوبت و تغییرات دمایی داشته باشند.

از طرفی به دلیل چسبانده شدن بر روی سطح میوه، باعث تغییر در کیفیت و ساختار میوه نشود. در ادامه می‌خواهیم به انواع لیبل میوه به صورت جزئی تر بپردازیم تا بهتر با آنها آشنا شوید. برای چاپ لیبل در ارومیه کلیک کنید.

جنس کاغذی لیبل میوه، انواع چاپ لیبل میوه

لیبل میوه در جنس‌های مختلفی تولید می‌شود که یک نوع پرفروش و پرطرفدارتر از آن جنس کاغذی لیبل میوه است. قیمت ارزان و روش چاپ آسان لیبل میوه باعث شده است که این محصول طرفداران زیادی داشته باشد و برای میوه‌هایی با درجات کیفی مختلف از آن استفاده می‌کنند.

به راحتی می‌توانید با هر نوع طرح و اندازه‌ای که می‌خواهید، لیبل میوه را در هر نوعی سفارش دهید. شرکت انصار پرینت می‌تواند در کمترین مدت زمان این محصول را برای شما فراهم آورد.

لیبل‌هایی با جنس کاغذی نیاز به پوشش خاصی ندارند، اما زمان آماده‌سازی آنها بسیار کم است و نحوه برش آن‌ها بسیار ساده انجام می‌گیرد. به همین خاطر است که در بازار مورد استقبال و توجه خاصی قرار گرفته‌اند.

انواع چاپ لیبل میوه
انواع چاپ لیبل میوه

روش چاپ لیبل میوه کاغذی

همانطوری که در بالا به آن اشاره کردیم، لیبل‌های کاغذی به دلیل ساختار ساده‌ای که دارند روش چاپ آنها بسیار آسان است. شما بنا به نوع تیراژ‌های مد نظر خود می‌توانید این نوع لیبل‌ها را با دستگاه‌های مختلف از جمله دیجیتال به چاپ برسانید.

اگر لیبل‌های درخواستی شما در تعداد کمتری است و به صورت فوری به آن نیاز دارید، می‌توانید از روش چاپ دیجیتال استفاده کنید که برای شما مقرون به صرفه است. اما اگر می‌خواهید در تیراژ بالاتری این لیبل‌ها را تهیه کنید، بهترین روش پیشنهادی برای شما استفاده از روش چاپ افست است.

شما در چاپ لیبل میوه کاغذی،  برش‌های مختلفی را می‌توانید انجام دهید که با کمک دستگاه‌ها و کاترهای مخصوص این برش‌ها صورت می‌گیرد.

جنس متالایز لیبل میوه

جنس متالایز لیبل همیشه کیفیت بالایی داشته و جزو مقاوم‌ترین نوع لیبل در برابر رطوبت و تغییرات دمایی است. لیبل میوه با جنس متالایز جدا از آنکه از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است از نظر شکل ظاهری زیبایی بسیار خیره کننده‌ای دارد و استفاده از آن بر روی میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند ظاهر مناسبی به آنها بدهد.

لیبل متالایز بسیار خاص و براق بوده و همانند فلز می‌درخشد که به همین خاطر به آن لیبل متالایز گفته می‌شود. لیبل متالایز در دو نوع مات و براق تولید می‌شود و حالت‌های طلایی و نقره‌ای به خود می‌گیرد.

لیبل متالایز در کل دنیا جزو مقاوم‌ترین، با کیفیت‌ترین و زیباترین نوع لیبل‌های چاپ شده است که استفاده از آن به عنوان برچسب میوه می‌تواند هم مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته باشد و هم از نظر ظاهری زیبایی خاصی به آن بدهد. به دلیل ویژگی‌های ظاهری ذکر شده معمولاً قیمت لیبل متالایز کمی بالاتر از سایر لیبل‌هاست.

روش چاپ لیبل میوه متالایز

انتخاب دستگاه‌های استفاده شده برای چاپ لیبل میوه متالایز بستگی به تعداد تیراژ درخواستی شما دارد. اگر بخواهید تعداد کمتری چاپ کنید، مسلماً استفاده از روش چاپ دیجیتال پیشنهاد مناسبی است.

اما اگر می‌خواهید در تیراژ‌های بالایی لیبل متالایز را به چاپ برسانید،  استفاده از روش چاپ افست به شما توصیه می‌شود. معمولا برش‌های مختلفی در چاپ لیبل میوه متالایز قابل انجام است. برش‌هایی چون دایره، مربع، بیضی که بنا به نوع درخواست مشتری بر روی لیبل‌ها قابل انجام است.

جنس pvc  لیبل میوه، انواع چاپ لیبل میوه

یک نوع لیبل میوه پرمصرفی که می‌توانیم در بازار مشاهده کنیم، با جنس پی‌وی‌سی است. لیبل میوه با جنس پی‌وی‌سی مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، رطوبت و یا خراش دارد. به همین خاطر برای آن دسته از میوه‌هایی که مدت زمان زیادی باید در سردخانه نگهداری شوند و یا به نقاط دوری باید حمل گردند، استفاده از لیبل میوه با جنس پی‌وی‌سی مناسب است.

مقاومت لیبل Pvc نسبت به لیبل کاغذی بیشتر بوده و از آن طرف قیمت بالاتری هم دارد. ویژگی بسیار مثبت لیبل میوه جنس پی‌وی‌سی در آن است که در هر نوع محیطی که قرار بگیرد بدون هیچگونه آسیب و تغییری باقی مانده و ظاهر اولیه خود را می‌تواند حفظ می کند.

روش چاپ لیبل میوه pvc

مجموعه انصار پرینت برای چاپ لیبل میوه با جنس پی‌وی‌سی معمولاً از دو روش چاپ استفاده می‌کند. معمولاً لیبل‌های پی‌وی‌سی به دو صورت شیت و رولی به چاپ می‌رسند که برای استفاده کردن لیبل میوه در تعداد بالا لازم است که از نوع رولی به چاپ برسد.

چون فرآیند چسباندن لیبل‌ها بر روی میوه‌ها با کمک دستگاه انجام می‌گیرد و نوع رولی روش کار را راحت‌تر می‌کند. معمولاً برای چاپ لیبل میوه پی‌وی‌سی از روش چاپ افست، دیجیتال و یا فلکسو استفاده می‌کنند.

اگر تیراژ کار پایین باشد، گزینه پیشنهادی استفاده از روش چاپ دیجیتال است. با این حال اگر شما در تیراژ‌های بالا نیاز به چاپ لیبل میوه داشته باشید، با کمک دستگاه‌های چاپ افست و یا فلکسو می‌توان فرآیند چاپ را انجام داد. در چاپ لیبل میوه پی‌وی‌سی فرآیند برش به صورت ساده، بیضی و دایره‌ای قابل انجام است.