طراحی لوگو در ارومیه

حتما شما کسب و کارهای بزرگی را می‌شناسید و در هنگام آمدن نام آنها، سریعا لوگوی این برند ها در ذهن شما نقش می‌بندد. طراحی لوگو در ارومیه مهمترین چیزی است که صاحبان کسب و کارها به آن توجه دارند.

هرچه قدر اصول طراحی بیشتر رعایت شود، خروجی کار بهتر خواهد بود. استفاده از لوگو در برند سازی محصولات و خدمات بسیار اهمیت دارد. طراحی لوگو در ارومیه همان چیزی است که بسیاری از برند ها به دنبال آن هستند.

می‌خواهیم در ادامه ضمن معرفی لوگو، به ویژگی‌ها و مزایای آن بپردازیم. قابل ذکر است که سایت انصار پرینت در این زمینه می‌تواند خدمات کامل‌تر و حرفه‌ای برای شما ارائه دهد. پس لازم است از خدمات انصار پرینت هم مطالبی ارائه دهیم.

اهمیت طراحی لوگو در چیست؟

همیشه محتوای تصویری نسبت به محتوای متنی، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارد. برندی در نظر بگیرید که تنها اسم خود را به مخاطبانش نشان می‌دهد، به یاد داشتن این اسم شاید کمی دشوار باشد، اما همین اسم به شکل تصویری بهتر می‌توان در ذهن افراد حک شود.

تجربه ثابت کرده وجود لوگو در جذب مشتری و مراجعه آنها نقش بسیار مهمی دارد. به همین خاطر است که امروزه تمامی کسب و کارها در شروع فعالیت خود، اقدام به طراحی لوگو می‌کنند.

حال در این میان زیبایی طراحی، سادگی، استفاده از رنگ و فونت جذاب، طراحی اشکال خارق العاده و مفهومی هر کدام به نوبه خود می‌تواند تاثیر بیشتری در عملکرد لوگو برای برند سازی داشته باشد.

برند سازی با طراحی لوگو در ارومیه

شما با لوگوی کاری خود تصویری از کسب و کار خود را در ذهن مخاطبان ایجاد می کنید و باعث شناخت آن ها از خود می شوید. پس انکار ناپذیر است که این فرآیند بخشی از مرحله ی برند سازی بوده و باید توجه ویژه تری به آن داشت. بهتر است برای دست یابی یه یک نتیجه ی عالی، چندین پیامی که قصد دارید توسط لوگوی کاری خود به مخاطبان انتقال نمایید را به طراح مدنظر اطلاع دهید تا او با داشتن دید کلی بر همه ی آن ها بتواند بهترین نتیجه را به شما ارائه دهد.

مفاهیمی که شما به عنوان سفارش دهنده به طراح مربوطه گزارش می دهید، می توانند مرتبط با فلسفه ی پیدایش و ایجاد کسب و کار شما باشند، پس با حوصله جزئیات را برای او شرح دهید.

در واقع یکی از وظایف طراح این است که، هنر انتقال هر پیامی را با طرح های خود داشته باشد و بتواند به راحتی به هر کدام از آن ها اشاره نماید.

هزینه ی طراحی لوگو در ارومیه

این هزینه طبق بررسی عوامل مختلفی مشخص شده و بر اساس نوع و نام برند مربوطه و بر طبق توافقی بین طراح و کارفرما تعیین می شود. البته لازم است بدانید که داشتن یک لوگوی اختصاصی بسیار ارزشمند بوده و با توجه به سود دهی آن در بلند مدت، نمی توان از آن به عنوان یک هزینه یاد کرد. برای مثال این کار در بازارهای جهانی بین 300 تا 1300 دلار هزینه بر ‌می‌دارد ولی در داخل ایران هزینه های مرتبط با این کار بسیار مناسب تر می باشند.

مزایای کلی داشتن یک لوگو در ارومیه

  • تاثیر بسیار چشم گیر بر فرآیند برند سازی
  • ارائه ی هویت به کسب و کار شما
  • ارائه ی فرصت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی
  • ارزش دهی بیش از پیش به خدمات تجاری شما
  • متمایز سایزی کسب و کارتان در بین سایر رقبا
  • کمک به اعتماد سازی در ذهن مشتریان
  • استفاده از آن در تبلیغات مختلف
  • قابلیت ثبت لوگو و کمک به رونق کسب و کار شما

کاربردهای لوگو در برند سازی کسب و کارها

استفاده از لوگو می‌تواند برای گسترش کسب و کار شما نقش مهمی داشته باشد، اما چه نوع کسب و کارهایی می‌تواند از طراحی لوگو استفاده کنند؟ تمامی صاحبان کسب و کار برای بهتر دیده شدن برند خود از لوگو استفاده می‌کنند.

وب سایت‌های فعال در حوزه‌های مختلف، تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات، مراکز ارائه خدمات از مهمترین حوزه‌هایی هستند که اقدام به طراحی لوگو می‌کنند.

فرآیند تحقیقاتی لازم برای طراحی لوگو در ارومیه

ممکن است برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که نحوه ی کار طراحان حرفه ای به چه شکل بوده و آن ها چگونه این مسیر را می پیمایند. در ادامه می خواهیم شما را با برخی از مراحل این کار آشنا کرده و برخی نکات مرتبط با آن را به شما بیاموزیم.

ایجاد تفهیم نامه یا بریف برای طراحی

در ابتدای این امر جمع آوری اطلاعات از سوی مشتریان ارومیه ای از اهمیت بسیاری برخورد است. در واقع باید دانست که مشتریان چه انتظاراتی داشته و آن ها را درک نمود، پس لازم است که قبل از طراحی لوگو تمام جوانب کار سنجیده شود.

پژوهش و تحقیق در راستای انتظارات مشتریان

بعد از تهیه ی بریف باید نوع کسب و کار و خدمات مختلف آن مشخص شود. تنها در این صورت است که می توان قدم بعدی را در راستای طراحی لوگو طی نمود. همچنین در این تحقیق علاوه بر بررسی صعنت مرتبط با کسب و کار، باید سایررقبای موجود نیز بررسی شده و فعالیت شان را آنالیز کرد.

پژوهش بصری

درگام بعدی تحقیق نیاز است که در مورد سبک به کار رفته در روند طراحی تصمیم گیری شود. این مرحله، از جمله مراحل بسیار مهم است، چرا که باید ظاهر لوگو، سبک و رویکرد آن و همچنین تاثیرش برسایرین نیز باید بررسی گردد.

این تحقیق در مورد کسب وکار مشتریان نیست بلکه در مورد سبکی است که می خواهید برای لوگوی خود به کار ببرید. فراموش نکنید که در این مرحله می توان از سایر طراحی های انجام شده الهام گرفت، ولی کپی برداری هرگز! بسیاری از طراحان ماهر، به جای گذراندن این مرحله از قدرت ذهنی خود استفاده نموده  و خود را اسیر محدودیت در کار نمی کنند.

ایجاد طرح اولیه کار

در این مرحله طراح مد نظر، با استفاده از نتایج حاصل از مراحل قبل یک طرح اولیه را ایجاد می کند. در صورت بهره گیری از این روش، طرح ابتدایی می تواند دربر گیرنده ی مفهوم کسب و کار بوده و پیام آن را به مخاطبان خود انتقال دهد. معمولا این طرح توسط نرم افزارهای طراحی صورت نمی پذیرد و سایر فاکتورها در مراحل بعدی به کار اضافه می شوند.

جای دهی فاکتورهای مختلف در طرح

در این قسمت طراح طبق سلیقه و نظر خود می تواند محل جای گیری سایر فاکتورهای مرتبط با لوگو را مشخص نموده و یا خواسته ی مشتری خود را نیز در آن دخیل نماید.

نمایش طرح ایجاد شده به مشتری

و در انتها، کار نهایی انجام شده در اختیار مشتری قرار می گیرد تا تغییرات لازم بنا به درخواست او در آن اعمال شود.

انواع طراحی لوگو در ارومیه

  1. طراحی لوگو تایپ
  2. لوگو سمبلیک
  3. لوگو آبستره
  4. طراحی لوگو تصویری

امروزه با رواج روش های گوناگون برای تبلیغات و استفاده ی مستمر از لوگوهای کاری در انواع تبلیغات، نیاز است که بسیار در زمینه ی انتخاب و ایجاد آن حساسیت به خرج داده تا به طرحی دست یابید که در طولانی مدت از زیبایی و چشم گیر بودن آن کاسته نششده و دلتان نخواهد که آن را تغییر دهید. سفارش به روز ترین نمونه ها در سایت چاپ انصار ارومیه با کیفیت عالی و کمترین هزینه برای همگان امکان پذیر است. طراحان با تجربه ی ما، با بکارگیری به روزترین روش ها و نرم افزارهای طراحی می توانند در راستای خدمت رسانی به شما عمل نمایند.

عناصر اصلی طراحی لوگو در ارومیه

  • تایپوگرافی: هر نمونه حاوی عناصر تایپوگرافیک بوده که به نویسه نگاری هم معروف می باشد. در این مرحله از کار تمام حروف و کلمات به کار رفته می توانند از شکل های مختلفی برخوردار باشند. طراحان ما م کوشند تا زیباترین نویسه ها را مهیا نمایند.
  • تجسم: ممکن است همراه با ارائه ی نویسه ها، طراح از نماد و یا شکل های خاصی نیز بهره ببرد. این آیکون ها می توانند هرگونه شکل هندسی یا انتزاعی و خلاقانه باشند، که استفاده ی زیرکانه از آن ها می تواند جذابیت طرح ها را دو چندان کند.
  • رنگ: می توان گفت که مهم ترین فاکتور در ثبت یک لوگو انتخاب رنگ و یا رنگ های مناسب برای آن است. باید تمامی رنگ های به کار رفته در طرح با هم تناسب داشته و حتی در حالت ویژه تری با نوع کسب و کار نیز در ارتباط باشند. لوگوها در عین سادگی و با بهره گیری از ترکیب رنگ های جذاب می توانند تاثیرات بسیار چشم گیری را خلق نمایند.
  • بافت یا زمینه کاربردی لوگو: باید به این قضیه توجه کنیم که لوگوی طراحی شده در چه فضاهایی قرار است در معرض نمایش گذاشته شده و باتوجه به این قضیه طرح نهایی انتخاب شود. معمولاً لوگوها را در فضاهای آنلاین جهت تبلیغات مختلف، در تبلیغات فیزیکی، کارت های ویزیت و یا سر در فروشگاه ها و مغازه ها می توان مشاهده نمود. با در نظر گرفتن این قضیه، باید لوگوی طراحی شده قابلیت تغییر اندازه را نیز داشته باشد زیرا می خواهیم در طیف گسترده ای از بسترها از آن استفاده نماییم. پس شکل ظاهری آن باید به صورتی باشد که در کوچک ترین تا بزرگ ترین طرح ها زیبایی آن بهم نخورده و قابل فهم باقی بماند.
  • ساکن و یا متحرک بودن لوگو: انتخاب این مورد کاملا بسته به سلیقه و خواست مشتری دارد. از نمونه های لوگوهای متحرک ( لوگوموشن ها) می توانیم در ایجاد تبلیغات جذاب و استفاده در فضاهای مجازی بهره ببریم.

یک لوگوی خوب که که در ارومیه به شما ارائه میدهیم، چه ویژگی هایی دارد؟

  1. بکارگیری طرح های ساده و اولویت قرار دادن طرح های نسبتا خلوت و کم، تا بتوانیم به راحتی طرح خود در ذهن سایرین ماندگارسازیم.
  2. بهره بردن از رنگ های متناسب با هم در فرآیند طراحی جهت خلق تاثیر گذارترین طرح، تا بتوانیم به بهره گیری از علم روانشناسی رنگ ها تاثیر لوگوی کاری خود را بر ذهن مخاطب افزایش دهیم.
  3. ایجاد یک طرح هوشمندانه و قرارگیری خلاقانه ی تمامی موارد در کنار هم، که می تواند سبب تمایز شما از سایز رقبا شود.
  4. بهره گیری از نام برند مربوطه در طراحی، زیرا گاهی نام یک برند به تنهایی معرف کاملی برای آن بوده و نیاز است که به حتم از آن استفاده شود.
  5. به کارگیری از طرح های خاص در فرآیند طراحی، جهت به فکر فرو بردن مخاطبان و درگیر سازی ذهن آن ها با پیام لوگوی کاری ما
  6. به کار بردن پیام و داستان کوتاه با برند ها در لوگوی کاری آن ها، که می تواند از جمله روش های خلاقانه ی دیگر باشد که به کمک آن بتوانید نمونه ی خاصی را برای خود خلق نمایید.
  7. و در نهایت اختیار عمل دادن به طراح، بدین صورت برای خلاقیت او فیلتری قرار نداده و او با دستی باز می تواند به طراحی بپردازد.

منظور از لوگو چیست؟

قبل از اینکه به توضیح و تشریحی در خصوص طراحی لوگو در ارومیه بپردازیم قصد داریم به معنی و مفهوم کلمه لوگو  چیستی آن بپردازیم. آیا می دانید که معنی لوگو چیست؟ لوگو در کلمه به معنای نشانه یا سمبل است که در کشور های خارجی به آن آرم نیز می گویند. لوگو برای معرفی یک برند، کسب و کار، یک شرکت و حتی یک شخصی ساخته می شود.

لوگو ها عموما گرافیکی هستند اما اگر شما تمایل داشته باشید می توان آن را با کمک نرم افزار های دیگری نیز طراحی کرد. برای مثال می توان لوگو را با استفاده از ادوبی، فتوشاپ و بسیاری از نرم افزار های این چنینی نیز طراحی کرد.

لوگو در معنای نهفته به نوعی هویت یک برند ترجمه می شود. معمولا افراد طراح سعی می کنند برای طراحی لوگو هر شرکت و مجموعه، به نوع کسب و کار و هویت پنهان درون آن و ویژگی های بارزی که ان مجموعه دارد بپردازند. حتی برخی از طرح های لوگو سعی می کنند در زمان طراحی، نام مجموعه را نیز با فونتی خاص در لوگو به کار ببرند.

آشنایی با پیشینه طراحی لوگو

بد نیست پس از آشنایی با معنا و مفهوم لوگو و چیستی آن، کمی نیز در خصوص پیشینه طراحی لوگو بدانید و سپس به سراغ طراحی لوگو در ارومیه بروید. اصلا بدانید که پیشینه طراحی لوگو به چه سالی باز می گردد و برای اولین بار چه فردی و چه لوگو را طراحی کرد. در پاسخ به این سوالات باید بگوییم، پیشینه طراحی لوگو و تاریخچه استفاده از آرم به زمانی باز می گردد که انسان های نخستین سعی میکرد با معرفی خود، نقاشی ها و نقش و نگار هایی را روی سنگ ها حکاکی کنند.

کلمه آرم نیز یک واژه خاص بود که از زبان یونانی پدید آمد و رفته رفته به زبان کشور ما نیز وارد شد. اگر بخواهید کمی بیشتر درباره پیشینه طراحی لوگو بدانید باید به سکه های قدیمی رجوع کنید.

در حال حاضر نیز سکه های قدیمی بسیاری وجود دارند که شما بتوانید لوگو های انسان های پیشین را که بر روی آنها طراحی شده اند مشاهده کنید. حتی در بعضی از موارد مشاهده شده که انسان های پیشین، لوگو و آرم خود را بر روی پوست حیوانات نیز طراحی می کردند.

شاخصه های یک طراحی لوگو حرفه ای

برای اینکه بهترین لوگو را برای مجموعه خود طراحی کنید باید توجه بسیار به جزئیات داشته باشید. شاخصه های طراحی لوگو حرفه ای چندان سخت نیست اما باید به خوبی در ذهن مخاطبان تداعی شود. برای مثال اگر در هر کجایی به یک ببر در حال پریدن فکر کنید، ناخودآگاه تصویر لوگوی پوما در ذهن شما مخاطبان تداعی خواهد شد.

یکی دیگر از شاخصه های یک طراحی لوگو حرفه ای، رنگ برند شما است. رنگ لوگو یا آرم مجموعه شما ارتباط مستقیمی با حرفه ای بودن لوگو طراحی شده دارد. برای مثال رنگ قرمز در طراحی لوگو نشانگر انرژی بالا و جسارت است و در حالی که رنگ آبی سمبل آرامش می باشد. برای اینکه به یک طراحی لوگو حرفه ای دست پیدا کنید باید حتما این شاخصه ها را مورد توجه خود قرار دهید.

سفارش طراحی لوگو در ارومیه از انصار پرینت

اگر به دنبال طراحی لوگو در ارومیه با بهترین فاکتور ها و حرفه ای ترین شاخصه ها هستید پیشنهاد میکنیم همین حالا سفارش طراحی لوگو در ارومیه را به مجموعه معتبر انصار پرینت واگذار کنید. انصار پرینت یکی از بزرگ ترین مجموعه های طراحی و چاپ لوگو را در اختیار دارد. این مجموعه برای طراحی لوگو مخصوص برند شما از بهترین طراحان و با تجربه ترین افراد استفاده می کند.

علاوه بر در نظر گرفتن شاخص های استاندارد، در تیم انصار چاپ طراحی لوگو در ارومیه برای افرادی که در این شهر ساکن هستند با کمترین هزینه ممکن و با نهایت تخفیف انجام خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم حتما هزینه طراحی لوگو در ارومیه که توسط تیم انصار پرینت انجام می شود را با دیگر مجموعه ها و شرکت های طراحی و چاپ مقایسه کنید تا متوجه مقرون به صرفه بودن سفارش از مجموعه انصار پرینت شوید. در آخر باید این را نیز اضافه کنیم که شما می توانید از طریق سفارش طراحی لوگو در ارومیه توسط مجموعه انصار پرینت، از مشاوره های تلفنی و کاملا رایگان این مجموعه نیز بهره مند شوید.

جمع بندی

طراح لوگو برای هر مجموعه ای باعث افزایش اعتماد مشتریان به آن مجموعه خواهد شد. داشتن نماد به کلی در روابط شما با مشتریان تاثیر گذار خواهد بود به همین خاطر است که طراحی لوگو در ارومیه و دیگر شهر های کشورمان را تا این حد توصیه می کنیم.

در طول این مطلب سعی کردیم تمام آنچه که در مورد طراحی لوگو در ارومیه به آن نیاز داشتید را در اختیارتان قرار دهیم. آیا تا به حال تجربه سفارش طراحی لوگو در ارومیه را داشته اید؟ اگر تا به حال تجربه سفارش طراحی لوگو در ارومیه را داشته اید پیشنهاد می کنیم در پایان این مطلب تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید تمامی سوالات خود را نیز در این قسمت برای ما بنویسید تا کارشناسان وبسایت انصار پرینت در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات شما عزیزان پاسخ دهند.